Egyértelműen olyan világot élünk, amely
folyamatosan fejlődik és nem is csak fejlődik, hanem mindezt nagyon rohamos
léptekben teszi meg. Ki lehet emelni ugyanakkor a technológiai fejlődést,
hiszen napról napra jelennek meg újabbnál újabb termékek, illetve folyamatosan
vannak olyanok, amelyek elavulnak.
Például elég csak gondolnunk a régebbi
típusú számítógép képernyőkre, amelyek meglehetősen testesek voltak. Szépen
lassan, vagy inkább gyorsan átvették ezek helyét a modern, úgymond soványabb,
LCD képernyők.
Természetesen nem csak alakban nyújtottak
ezek mást elődjeikhez képest, hanem teljesítményben is. Persze, ez nem csak az
úgymond sima, hétköznapi embereke volt, illetve van folyamatosan hatással,
hanem természetesen a cégekre is. Egyszerűen nincs más megoldás, mint hogy
haladni kell a korral.
Patthelyzet, hiszen, ha egyre több ügyfél elektronikus
útra tér át és ilyen formában kívánja intézni az ügyeit, akkor kénytelenek
vagyunk nekünk is bevezetni, különben könnyedén veszíthetjük az ügyfelünket.
Ez
csak egy egyszerű példa a múltból, hiszen már megannyi cég esetében
gyakorlatilag elképzelhetetlen az élet számítógép és internet nélkül.
Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy manapság egy irodából már nem hiányozhatnak a
nyomtatók. Az persze megint csak egy okos kérdés, hogy milyen nyomtatót is
vásároljunk. Természetesen ez is összetett kérdés, ugyanis például az sem
mindegy, hogy milyen célra kellene.
Ha például valaki csak keveset szeretné
használni, ellentétben olyannal, aki napi rendszerességgel több tíz-száz oldalakat
is akarnak nyomtatni már merőben eltérő nyomtatók szükségesek. Ezzel
kapcsolatban pedig végeztek is egy kutatást.
Amerikai kutatók ugyanis arra
voltak kíváncsiak, hogy a vásárlók, fogyasztók körében milyen nyomtató márkák a
legnépszerűbbek. Érdemes azért ezt is figyelembe venni, hiszen ahogyan a gépnek
a típusa, úgy a márkája sem mindegy, mivel úgymond más kezek vagy inkább gépek
alkották meg.
A kutatók a felmérést az eladások alapján
vizsgálták meg, amely adatokat az amerikaiak köréből nyertek. Sokak szerint
egyébként meglepetés ez, illetve minőségi szempontjából nem biztos, hogy hű
képet mutat, viszont nagyon sokan állítják természetesen ennek az ellenkezőjét
is.
Azonban, mivel mi Európában élünk, így valószínűsíthető, hogy nálunk nem
ilyen eredmények születnének. Na de lássuk a számokat. Az első helyen a Konica márka végzett, amely a vásárlók mintegy 34%-át tudhatja magáénak. A ranglista
második helyére azonban odaért az Epson, amelyet egyébként előzetesen egy
favoritnak is kinyilvánítottak, a számok azonban 26%-ra sikerültek.
A
dobogóra felfért még a Canon, amelyet megint csak egy favarotinak tartottak,
nem véletlenül, hiszen különösen hazánkban nagyon elterjedt márka a nyomtatók
körében. A harmadik helyet 21%-al tudta végül megszerezni, amely természetesen
szép eredmény. A maradék 29% pedig eloszlik egyéb márkák között. Ezek közül
érdemes még megemlítenünk a Samsungot, a Brother vagy éppen a HP-t.
Nagyon sokak a HP-ben
csalódtak, hiszen nem is olyan régen rendkívül népszerűek voltak a termékeik,
azonban napjainkra a fejlesztéseik nem tudták felvenni a harcot a többi
márkával.
Ugyanakkor azért nem árt gondolkodni egy kicsit és nem leragadni
egyetlen márka mellett, függetlenül attól, hogy a kutatás alapján mennyire lett
népszerű. Ahogyan már a cikk korábbi szakaszában meg lett említve, hogy
egyáltalán nem mindegy milyen célra akarjuk vásárolni, úgy ezt most is
fenntartjuk. Sőt, ez azt is tudja befolyásolni, hogy milyen márkát válasszunk.